بچه های کانون مرزی "چشمه کوثر"، مهیای عزای ام الائمه در راز و جرگلان می شوند
بچه هاي کانون مرزي "چشمه کوثر"، مهياي عزاي ام الائمه در راز و جرگلان مي شوند

بچه های کانون مرزی "چشمه کوثر"، مهیای عزای ام الائمه در راز و جرگلان می شوند

نوجوانان کانون فرهنگي هنري چشمه کوثر مسجد حضرت علي بن ابيطالب عليه السلام روستاي سوخسو انقلاب شهرستان راز و جرگلان سرود "سلام يا زهرا(س)" را با همنوايي مشترک دو گروه سرود، براي ايام عزاي فاطمي آماده مي کنند.
شناسه خبر : 53598 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۳۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دو گروه از نوجوانان دختر و پسر کانون روستایی "چشمه کوثر" که در مناطق مرزی و کم برخوردار استان خراسان شمالی واقع شده، با تمرین و آماده سازی سرود پرمحتوای "سلام یا زهرا(س)" برای عزاداری و سوگواری ایام جانسوز شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها  آماده می شوند.

 

این دو گروه که بیش از 15 دختر و پسر کودک و نوجوان را در عنوان «الرغائب» گرد هم آورده، با حضور مربی از مرکز استان و از سوی حوزه فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی متن و آهنگ این سرود زیبا  را تمرین کردند.

 

«علی پولادی خراشا»، مدیر کانون فرهنگی هنری "انصارالمهدی (عج) مسجد قائم آل محمد(عج)" بجنورد و از مربیان سرود با همراهی دو تن از اعضای فعال و هنرمند گروه سرود «نسیم ولایت» این کانون، کودکان و نوجوانان روستای سوخسو انقلاب را برای اجرای سرود فاطمی همراهی کردند و نکات آموزشی را برای اجرایی دسته جمعی و ارزنده آموزش دادند.

 

قرار است بچه های این کانون روستایی با اجرای سرود، زینب بخش مراسم سوگواری دخت نبی اکرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها در این منطقه مرزی استان باشند و در جمع گسترده عزاداران اجرا کنند.

 

پایان/